fredag den 29. april 2011

Det sner! Det sner!

Ja, nu begynder blomstringen på den Japanske Kirsebær at være ovre for denne gang og drysse som sne i december, men sikken formiddabel blomstring det har været i år. Ingen frost om natten til at svide blomsterne og ingen hård kuling som blæser det hele i smadder lige når blomstringen begynder.

Istedet har vi haft masser af varme og stille dage og den har kunne folde sig ud  i sin allerskønneste blomsterpragt... åhhhh... hvor jeg elsker det træ :o)




I et par år har jeg forsøgt at sende en clematis op i træet, for at få en blomstring senere på sæsonen, dette er sådan set også lykkedes, men clematis'en blomstrer inde i kronen mellem bladene, så man bemærker den ikke rigtigt. Så var det, at jeg hos Madam Bæk lærte lidt om beskæring af clematis, og måske det hjælper... vi får se, jeg vender tilbage senere på sæsonen.

Om vinteren er træet fyldt med fugle som henter foder i og omkring træet, det er en fornøjelse at sidde inde i varmen og kigge på. Og lige nu er der gang i det første hold unger i musvitkassen, så der er liv og glade dage i det skønne træ, året rundt.




Ha' en forrygende dag,
ønsker frøen og fru friis :o)

14 kommentarer:

  1. Sne i april er velkommen ......så længe fnugene er lyserøde ;o)

    Rigtig god week-end
    Dorthe

    SvarSlet
  2. Sikke et skønt træ. Der er næsten noget eventyrligt over blomstrende japanske kirsebærtræer - også når de sner :-)

    SvarSlet
  3. åh, det er så fint, min nabos japanske træ er ikke rigtig begyndt at blomstre, mnår det sker, så bliver det lige så fornøjeligt for os som for naboen

    SvarSlet
  4. Jeg har stadig fornøjelse af mit japanske kirsebærtræ og det er så smukt..Er vild med din frø i fuglebadet..
    God weekend herfra
    Karina

    SvarSlet
  5. Lyserød sne er da vildt skønt!
    Jeg har stadig en japansk kirsebær tilbage i haven,og den er først lige begyndt at blomstre, så jeg har lidt til gode endnu ;-)

    SvarSlet
  6. Kære fru Fniis

    Det er i sandhed et utroligt smukt træ! I går var jeg nær kørt ind på cykelstien i min bil, fordi jeg fik øje på netop et sådant træ i en have. Helt VILDT smukt. Selv har jeg kun et almindeligt træ med undselige hvide blomster. Til gengæld får det de aller, aller, allerbedste kirsebær, jeg nogensinde har smagt!
    Der er stor forskel på, hvor mange der kommer fra år til år, og jeg har skarp konkurrence fra havens fugle. Forrige år var jeg på ferie i sommerlandet og kørte hjem en af dagene for at plukke kirsebær, på trods af at man selvfølgelig kunne købe bær allevegne. INGEN er så gode som mine kirsebær! Gad vidst hvilken sort det er. Jeg har ikke selv sat træet.

    SvarSlet
  7. Tak for jeres lyserøde snehilsner :o)

    Kære Nette. Jeg ser kun en mulighed! Du må sende en ½ kg. kirsebær til alle dine faste læsere på bloggen, så skal vi nok hjælpe med at bestemme sorten og fastsætte om de virkelig er verdens bedste... uhmmm... det blir' hyggeligt ;o)

    SvarSlet
  8. Hvor er det skønt med sådan et træ som hvert år spreder glæde og i år er der jo ekstra mulighed for virkelig at nyde når solen står så flot på en blå himmel (dejligt billede) Men hvor er det gået stærkt, jeg tænker "stop jeg vil nå at nyde" for jeg kan næsten ikke få nok af foråret - det kender du jo nok;) Idag så jeg at mine hvide akelejer og sommeranemoner står klar til blomstring selvom de ikke er i deres normale højde - de ser lidt pudsige ud og jeg håber at vand vil hjælpe på dværgvæksten så det fik de.
    Sødt bassin du har. Jeg har ikke frøer i haven men et par store tudser sad under visne plantedele i min skærehave forleden, nu er det lyttet efter jeg begyndte at rode i bedet.

    SvarSlet
  9. Der skal stå: nu er de flyttet.......

    SvarSlet
  10. Hehehe fru Fniis. Så stort er træet nu ikke, for jeg beskærer det tit. Jeg skal dog være så generøs at lade dig vide, hvor mange kirsebær der kommer på det i år. Sidste år var der ingen. Hulk. Det må være noget med bestøvning eller andre slige sager, som jeg ikke har forstand på.

    SvarSlet
  11. Nyydelig blomster på det japanske kiresbærtreet!
    Og jeg liker veldig godt frosken din i "dammen"
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlet
  12. Undskyld mange gange at jeg ikke har været hjemme idag :) :) Håber du har fået løst problemet - ellers skal jeg nok prøve at forklare grundigt hvordan jeg fik løst mit - med Signes hjælp.

    SvarSlet
  13. Hejsa...jeg kan se at dit træ er blevet skåret helt tilbage. Hvordan gjorde du det? Vi er nemlig flyttet ind i det skønneste hus med 3 jp træer som trænger til en ordentlig tur,

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cille. Her kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Træet er faktisk ikke skåret meget tilbage. Vi har taget nogle enkelte grene henover årene, og ellers tager jeg kun de skud der bliver for lange om sommeren. Resten har træet selv klaret... ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...