fredag den 6. juni 2014

Tak for sidst...

Kære havebloggere og andet plantegodtfolk...

For tredje år fik vi afholdt Blogtræf i Geografisk Have og igen i år var I mange der støttede op omkring arrangementet. Tak for det.

Det er altid hyggeligt at få en snak med gamle og ikke mindst nye bloggere. Desværre er tiden knap til at snakke alt det jeg gerne vil og efterfølgende kan jeg se, at jeg desværre ikke fik hilst på alle, håber det lader sig gøre en anden gang.

Fra jeg stod op om morgenen havde jeg et mantra, som jeg forsøgte at messe ind i min hjerne: "Kun købe to husløg - kun købe to husløg - kun købe.....", og det hjalp selvfølgelig...næsten!


Dagens beskedne indkøb blev til 4 forskellige husløg,
en anden stenbedshalløj af en slags
samt en minihosta "Mouse Ear".
Derudover en S K Ø N rødbladet troldhassel,
og den smukke alunrod "Stoplight".
nå ja... og en zinkvandkande!

Vejret var ikke ligefrem med os i år, det gjorde også at jeg slet ikke kom rundt i alle kroge, og dermed ikke så alle fristelser... pyyha!

Jeg havde selvfølgelig taget kamera med, men i år lykkedes det mig ikke at tage så meget som et billede. Det er vist aldrig sket før og skulle nødigt blive en vane. Istedet får I et par planter fra den regnvåde have som de ser ud idag. Regnen fortsatte nådesløst det meste af dagen idag, så nu er haven godt og grundigt vandet igennem og vandtønden er fyldt igen.










Da det var ved at blive noget fugtigt i Geografisk Have valgte vi at tage pavillionen ned lidt før tid. Istedet bød jeg dem, som lige var i nærheden på det tidspunkt, med hjem i min egen have. Jeg har længe gerne ville ha' havegæster af den "rigtige" slags, og det var en stor fornøjelse at have besøg af jer. Det var sådan en lille generalprøve på, om jeg en dag tør og kan være bekendt at åbne min have til Havefestivallen. Det bliver ikke i år, men nu får vi at se...

Endnu engang tak for hyggelige plantesnakke, 
dejlige gensyn og nye havebekendtskaber. 


Det er en fest at være haveblogger! ;o)


28 kommentarer:

  1. Det var sååå hyggeligt at komme hjem og se din skønne have. Tusind tak for invitationen. Du har helt sikkert en have som andre besøgende ville elske at besøge. Så næste år skulle du måske vove øjet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte og rigtig hyggeligt du kom forbi. :o)

      Slet
  2. Hvor var det synd for jer, at I nærmest druknede i vand - men havetosser er ikke sådan at slå ud, så jeg er sikker på, at I fik det bedste ud af det alligevel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var unægteligt noget vådt, men så kan vi huske det år som (forhåbentlig) det vådeste... ;o)

      Slet
  3. Tak fordi vi måtte kigge ind, det var en stor oplevelse og jeg er vild med din have :)
    Jeg ser at du viser billedet af den lille "spinat----hvad-var-det-nu-den-hed..." Kunne du lige skrive det til mig, please.
    Den alunrod, du købte, stod jeg også med i hånden, men så blev det en mørk i stedet for. Men den var spændende og jeg kunne godt li' de røde årer det lysegrønne bladværk.
    Det var stærkt holdt igen - tænk hvor mange fristelser der var derude.
    Haveknus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvorfor fik du ikke en træspinat med hjem, jeg har jo stadig! Det må vi lige finde ud af... :o)

      Slet
    2. ....jamen jeg fik jo en træspinat med hjem - og kunne selvfølgelig ikke huske hvad den hed andet end noget med "spniat". Nu skriver jeg det op. Ha :)

      Slet
    3. Nåååeee... Men så er alt jo godt. Dejligt når der er andre end mig der ikke kan huske navne... ;)

      Slet
  4. Hej Jette Tusind tak for en dejlig eftermiddag i din smukke have..........var bare vil med den.Det reddede helt dagen med dejlig kaffe og kage.
    Var lidt bombet da jeg nåede hjem kl.20-30.
    Men dejligt at få hilst på alle de bloggere der dukkede op.............og regnen har ikke afskrækket mig for at møde op til næste år.
    Rigtig god pinse til dig og din mand knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så hyggeligt at I gad kigge forbi og igen TUSIND TAK for den fine gave fra dig og Gitte. Betonkoglen står nu på mit betonbord, men tænk engang! Den tagetes jeg fik af dig, var der kravlet en snegl op på bordet hvor den stod og sad og gnavede da jeg kom ud i morges... Det lille bæst er nu afgået ved døden.... ;(

      Slet
  5. Du kan roligt åbne din have, blot du gemmer ølfælderne af vejen inden :)
    Det var en sand fornøjelse at se din have, den blev ikke ringere af, at det blev tørvejr. Det var en våd fornøjelse i Geografisk have, men vi kommer trygt igen næste år, det kan ikke blive lige så slemt.
    Heldigvis fik vi også vand, men omkring Kbh. mangler de stadig, kan du ikke sende noget over til dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth, du fik da heller ikke en plante med hjem. Du skulle jo have den brogede møllernes kone.
      Jeg husker lige det med ølfælderne.... Når haven engang bliver åben!

      Slet
  6. Hvor var det dejligt at i havde en god dag trods regnen. Åbn du bare din have, du vil ikke fortryde, det er mindst lige så fedt som at blogge :-) Så kom ud af busken fru Friis, du vil elske det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og du ved det da om nogen Anette, så det må jeg hellere lytte til. ;)

      Slet
  7. Det er sjovt at se andres billeder fra din have, som jeg troede jeg kunne genkende fra din blog - det kunne jeg altså ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der sker altså et eller andet når haven bliver kigget på med andre øjne... :o)

      Slet
  8. Tak for sidst skal også lyde her fra, hyggeligt at hilse på dig - det er rart at få sat "ansigt på".
    Jeg har fået lagt billeder på, så nu ikke mere "råben" efter mig ;0)
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvem råber....!!! Kan I så være stille.... ;o)
      Ja, det var rigtig hyggeligt at hilse på og kan forstå jeres tur gik planmæssigt.

      Slet
  9. "Jeg vil også være med." Desværre kunne det ikke blive i år. Men håber jeg kan gøre nye bekendtskaber i løbet af året alligevel.

    Jeg er nødt til at spørge hvilken plante, der gemmer sig bag rosenknoppen på nederste billede tv.?

    Hilsen Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene. Du skal være så velkommen. :)
      Det er et honningløg der gemmer sig bag rosen. Den køber du til efteråret og sætter samtidig med tulipaner og påskeliljer. :)

      Slet
    2. Tak for det! Jeg har en meget ensom én jeg fik i gave sidste sommer, og den skal da have noget selskab, så fin den er!

      Var du heldig at være blandt vinderne af havebesøg hos Hr. Dalby?
      Du har måske været der allerede.... Jeg er for "grøn" endnu til det fine selskab ;-)

      Slet
  10. Meget beskedne indkøb må jeg sige. Hvis du ikke har mod på en "rigtig" åben have, ku' du så ik' lave en: Facebook-venne-og-tag-din-nabo-med-dag...... bare som en prøve på - om det er noget for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og angående de beskedne indkøb, så har jeg simpelthen ikke plads til mere lige nu.... så skal der i hvert tilfælde udvides, og så ser manden træt ud... ;o)

      Slet
  11. Hej Fru Friis. Har fulgt med i blogland og kan forstå, at både Kolding og havebesøg hos dig var en succes. Tillykke med det. Jeg håber, du når frem til at holde åben have, det kan du i hvert fald sagtens med den flotte have som jeg kan se på billeder, at du har! Spændende hvad du beslutter dig for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal nok komme, spørgsmålet er bare hvornår... ;o)

      Slet
  12. Mange tak for sidst. Jeg er glad for, at jeg var i nærheden, da du inviterede på besøg i din have :-)
    Det var en fornøjelse at se din fine have, og jeg var meget imponeret over alle de fine små detaljer du har :-) Alle de små indslag passer så fint ind i din have, og du har formået at styrre det, så det ikke kammer over og bliver for meget. Det er faktisk en kunst :-)

    Ingen tvivl om, at du roligt kan åbne din have for besøgende, det kan kun blive en god haveoplevelse, men jeg kender godt tanken om, "at mon nu det er godt nok, og har jeg nok at vise frem". Din have er skøn, og du kan bestemt være bekendt at vise den frem :-)
    Endnu engang mange tak, for at vi fik muligheden for at besøge din fine have. Jeg blev meget inspireret :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...