tirsdag den 28. februar 2017

Hvornår er det nu...

Sidder og spekulerer på hvornår det er optimalt at besøge Gavnø Slot, hvis vi skal se mange tulipaner. Og hvornår er det helt nøjagtigt at tulipanerne står på sit højeste? Der er ikke andet at gøre, end at dykke ned i fotoarkivet fra sidste år.

Marts måned er selvfølgelig ikke tulipanmåned, og det ser også temmelig gråt ud i arkivet. Fortsætter til april, og nu begynder der at ske noget, - men ikke skyggen af en tulipan. Samtidig kan jeg også se, at jeg sidste år ikke har vist et eneste forårsbillede på bloggen. Det må der rådes bod på, mens vi venter på vinden lægger sig og temperaturen stiger.

Derfor et april tilbageblik... 🌱


April som vi kender det.
Sne, regn og blå himmel i en skøn forvirring.



Narcisser og Vibeæg er der masser af. 


Der blev købt persille til udplantning. Lange ben på pæonerne.
Akebia og Euphorbia, Vortemælk står på spring.


Og her kom den blå himmel, jeg omtalte,
sammen med endnu en Vortemælk.

Dejlige gensyn, bare ingen tulipaner. Jeg fortsætter i Maj mappen og vender fluks tilbage!


PS. Igår hørte jeg solsorten 
fløjte sin aftensang... ;o) 

7 kommentarer:

  1. Dejligt tilbageblik... og hvis man ellers husker at lægge (og det hedder sgufanme ikke ligge) billeder ind på bloggen, så er det et godt instrument til at hjælpe hukommelsen.. du ved, ingen husker 'den sne som faldt i fjor' Jeg er sikker på at der ikke er tulipaner mellem den 10 og 15 maj !!!

    SvarSlet
  2. Ja det kan jo ikke være for tidligt at vise billeder fra april sidste år, men du nåede det :)
    Her var der for et øjeblik siden sorte skyer, derefter regn, nu skinner solen, jeg skal ud igen, hvis jeg kan nå det inden næste byge :)

    SvarSlet
  3. Kære fru Friis!

    Det er rart at have dig tilbage i æteren igen. Jeg har altid nydt din blog med friske indspark og masser af flotte billeder.
    Jeg kan se på min blog at der var rigeligt med tulipaner i Gavnø slotspark sidste år d. 22. maj, men mon ikke hele maj måned er tulipanmåned. Der er jo så mange sorter som springer ud på forskellige tidspunkter, så man må da ramme ind i noget kulørt på det tidspunkt af året.

    Rigtig god tur!
    Ulla

    SvarSlet
  4. Dejlige aprilbilleder :-) Jeg kan fortælle at jeg var på Gavnø d. 2. maj sidste år, og da var tulipanerne på deres højeste (så det undrer mig faktisk at der også var mange tulipaner d. 22. maj, men sæsonen er måske i virkeligheden ret lang ...?)

    SvarSlet
  5. For Filan fru Friis, nu troed ejeg lige vi skulle se tulipaner af den skønneste slags og så når du KUN til april med :o) nå men den skønne April er nu heller ikke sådan at kimse af og jeg elsker de smukke røde stængler på bonderoserne.
    Gavnø er ganske vidunderlig og du kan godt glæde dig.
    De bedste havehilsner fra Linda.

    SvarSlet
  6. Altid godt at kigge sine billednoter i gennem. Jeg er overbevist om at Gavnø sørger for at tulipanerne står flot under hele tulipanfestivalen i maj måned.

    SvarSlet
  7. Må se om ikke jeg kan få Gavnø at se i år...bilen har vi jo :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...