mandag den 27. januar 2014

Det rene pip...

Som mange af jer andre fodrer jeg også fugle hele året, men denne vinter har der ikke været kæmpestor søgning til de forskellige spisesteder i haven. Det skal jeg da lige love for der kom sammen med snevejret. For så ved de små fjerede dunbolde godt, hvor de skal søge hen og det kan jeg kun være taknemmelig for.

Januar 2012 fik jeg et spejlreflekskamera, som nu er blevet udvidet med et bedre objektiv. Samtidig fandt jeg min gamle fars, brugte fotostativ på loftet og vupti... havde jeg pludselig kamera som fast inventar i stuen.

Jeg knipser løs, så snart jeg ser en fjer derude, og der bliver taget ufattelige mængder af dårlige billeder. Det er nemlig ikke nogen speciel nem disciplin at fotograferer vore vingede venner, - de har en tendens til at flytte sig...! Familien ryster lidt på hovedet, men jeg hygger mig og ind imellem kommer der også et tåleligt billede ud af det.

Derfor får I lige en fuglekavalkade af blandet kvalitet, men jeg ved at I også hygger jer med fuglene, så mon ikke det går...?















Det kan være svært at komme til foderet,
når man ikke er musvit...





Kvækerfinke på besøg...


- og det blev snevejr!








Synkron-fjer-pudsning i hækken...

Vi kan da godt dele...



Mon der dumper noget ned...?



Mens vandet endnu var tilgængeligt i januar...
















Og så skal I ikke 
høre et PIP mere fra mig idag... ;o)


20 kommentarer:

  1. Ja men dette var en flott samling av dine flyvende venner!
    OG det er rett gøy å følge med på deres aktivitet rundt foringsbrett:)
    Ønsker deg en fin ny uke:))

    SvarSlet
  2. Flotte, flotte fotos! - Tak fordi du delte dem med os :-)

    SvarSlet
  3. Dejlige fuglebilleder.
    Tak for kigget.
    Jeg forsøger også at tage billeder af fuglene ved og i foderhuset, men det er ikke let.
    Ha´ en god dag.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  4. Hold da op, det var godt nok mange flotte fuglefotos. Jeg når aldrig selv at få taget nogle gode fotos af fuglene, førend at de er væk

    SvarSlet
  5. Ja jeg har da også udret mig over de udeblivende fugle i år. Sågar har jeg tømt foderautomaterne flere gang, fordi frøene ganske enkelt er begyndt at spire!
    Men som du rigtigt skriver, NU er der søgning. Det må jo bare betyde, at der har været masse at hente i det milde vintervejr.
    Dejlige billeder du har fanget.

    SvarSlet
  6. Hej Fru Friis.Ja! det kan være svært at fange de små hurtige fugle.........men synes nu du har sluppet ret godt fra det.
    Har prøvet at fotografere gennem stuevinduet,men det bliver lidt sløret.
    Jeg har lige købt et nyt kamera og en lille tablet...........og synes der er meget ny teknik jeg skal lære.
    Tænkte på dig da jeg lavede mit forrige indlæg.............har vist en flot pergola med blåregn fra Frb. Have...........og der er også billeder af dig fra Kolding.
    Godaften knus Jette

    SvarSlet
  7. Ja men det er fine pipbilleder du kommer med. Jeg synes ikke, vi har savnet fugle, men der er selvfølgelig mere travlhed nu, hvor der er kommet sne. Bent sørger godt for fuglene her hos os.

    SvarSlet
  8. Hvor er det hyggeligt med alt det pip:) Det gode ved digitalkameraer er at man bare kan knipse løs uden at tænke på om filmen er slut og jeg synes at du har fanget nogle dejlige billeder.

    SvarSlet
  9. Dejlige billeder af fuglelivet i din have :-)
    Et godt objektiv er altid en fordel, når der skal tages fuglebilleder. Jeg har også futtet rundt inde i stuen med kameraet rettet mod foderbræt og buske ved terrassen. Det er bestemt ikke den letteste opgave at fotografere fugle, men sjovt når det lykkes at få nogle gode "skud" :-)

    SvarSlet
  10. Det er du sørme sluppet godt fra - sikke en masse dejlige billeder!

    SvarSlet
  11. Fru Friis for pokker, det er jo en super flot fuglekavalkade du har er mester for. Det er bare så dejligt at følge fuglene i haven, og at der kommer flere forskellige arter gør jo ikke noget.
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  12. Hej Fru Friis. Det er bare rigtig gode billeder og sikke en sjov hobby, du har fået. Det lyder bare rigtig hyggeligt og sjovt.

    SvarSlet
  13. Kære Friis.

    Åh, hvor er det godt at være fugl hos dig. Sikke nogle dejlige billeder, du har fanget af dine mange spisende fjergæster. Kvækerfinken har jeg aldrig set IRL. Den er smuk. Jeg skal da også lige love for, at der bliver udvist stor luftakrobatik af solsorten.

    Ja, det er ikke den store nødhjælp fuglene har haft brug for denne vinter.
    Den første dag, vi havde dagsfrost og jeg havde lagt en hel spandfuld æbler af egen avl ud i haven, kom i der som lyn fra en klar himmel i hundredvis af sjaggere. Det skete i det splitsekund jeg satte spanden fra mig for at gå ind i varmen igen. Det var virkelig en besynderlig oplevelse.

    Din kavalkade er skøn. Nøjagtig som du :o)

    Knus og mange kærlige hilsner og tanker fra det slædehundekolde nord

    SvarSlet
  14. Det er nogen flotte billeder - jeg kunne have brugt dig og dit kamera i dag, jeg havde besøg af 3 dompapper (altså fugle) i mit paradisæbletræ, det var kun et ganske kort visit, men sikke et dejligt syn.

    SvarSlet
  15. Det er bare så smukke billeder, jeg nød hver og et. Her i huset har vi haft samme øvelse med camera på stativ og Malcolm som paperazzi fotograf - det er en tidskrævende sport.

    Nu ved vi jo fra sidste år at du har Jyllands bedste fuglerestaurant, så der er selvfølgelig stor søgning nu hvor vinteren rigtigt er kommet. Så er det godt med mange siddepladser og flere steder kan gæsterne da dele bord...

    SvarSlet
  16. Sikke dog de hygger, de kære små fjerbolde.
    Tak for de dejlige billeder. Fik lidt flere ideer til hjemmelavet fuglemad, af at se dem.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  17. Sikken et dejligt pip pip fra dig og dine fjerede venner :-). Det er da gået ganske godt med at fastholde dem med kameraet :-)

    SvarSlet
  18. Skønt Pip Jette........de hygger sig de små og det er godt at se. Ja solsorten er ikke helt så adræt må man sige....det går bedst på jorden eller foderbrættet ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  19. Hold da op en masse skønne fuglebilleder, hvor er de gode. Det er det jeg mangler at kunne tage med min telefon :-)
    Det var da en god ide med stativet, og så stod det jo klar, når der var dunede gæster i haven. Din have er da det rene eldorao og 5 stjernet michelinrestaurant for de små gæster.

    SvarSlet
  20. Super foto af dine mange fjerede venner. Kvækerfinken har jeg aldrig mødt. En fin lille en. Tak for kigget.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...