lørdag den 6. september 2014

Hvor blev den af...?

Den lange sommer som var så skøn. For slet ikke at tale om min blogsommer! Hvor i alverden blev den af!?

Nu hedder det sensommer og det tegner til at blive en smuk én af slagsen, - lad os holde fast i det!

For at få mig selv sparket ind på havescenen igen, får I en lille up-date fra sommeren der gik, samt en tjekliste over de indlæg jeg planlægger i nærmeste fremtid.

Ferien gik i år mod det sydlige England. Desværre ikke en havetur, men mon ikke jeg kan få lirket et par havebilleder ud af turen alligevel.







Vel hjemme igen til den danske sommer, blev det til tre skønne havebesøg, som jeg også vil vende tilbage til. En af haverne ved jeg, at mange af jer allerede kender.

Mon ikke du kan se hvor vi er...?


En skøn villahave på Mors hos Jette & Hans, 
hvor jeg havde et helt specielt ærinde.



Samt endnu en pragtfuld landbohave ved Billund.

I min egen have er der såmænd ikke sket det helt store. Juli måned var for varm til at udføre alt for meget manuelt havearbejde og august blev pludselig meget våd. Men uanset vejrlig er sommerhaven blevet nydt.







Kommende indlæg fra sommerhaven skal bla handle om en flyvende kuffert.


 

Og om morgenterrassen der fik en overhaling.




 Samt kompostormens arbejdsdag.




Til sidst lige en hilsen fra en anden lille "orm" 
som fylder i mit liv og som har de fineste små stiklinger...



På gensyn meget snart! :o)


18 kommentarer:

  1. Det lyder spændende det hele, glæder mig til at se mere, også af barnet, kan vi da ikke få lov at se hende i fuld figur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg søger tilladelse hos barnets forældre... ;o)

      Slet
  2. Jamen det glæder jeg mig til Jette, jeg troede du var gået i frø;-)
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. I min alder og med min blog, går man vel altid lidt i frø... ;o)

      Slet
  3. Det sidste først: nååååååeh, de små tæer er bare uimodståelige og skal have al den tid fra dig som de kan få:o))))))))
    Og ellers lyder det som om du har haft en skøn sommer, hvor du ikke har været gået i stå, men givet det virkelige liv din tid. Hvem mon orkede ret meget i sommervarmen? Den skulle bare nydes i skyggen og om aftenen, det er dejligt at tænke tilbage på.
    Jeg glæder mig til at høre om sydengland og selvfølgelig de tre haver du også har besøgt. Det er i hvertfald godt at have dig tilbage på bloggen, jeg frygtede at du var gået over til Instagram, som jeg ikke rigtig orker at følge:)
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh nej Lisbeth! Selv om jeg har overvejet Instagram, holder jeg næsen for mig selv, så jeg ikke bliver fristet. Skal ikke have flere "tidsrøvere" ind i mit liv. FB og bloggen dækker vist mit behov og jeg kan mærke at jeg har savnet kontakten med jer alle sammen. :o)

      Slet
  4. Jeg glæder mig også til at høre mere, især om kompostorm! Kæmper med at få min kompost til at virke, både med og uden orm. Så er den for våd, så er den ikke komposteret, så kom der rotter (men det ved jeg godt, jeg nok selv var skyld i, med kogte madvarer). Gad nok vide om Monty Don har lavet nogle gode instruktioner et sted? Han taler altid om komposten, men synes ikke jeg har set ham give mere akkurate oplysninger....
    Hilsen Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre at du er interesseret i kompost. Jeg syntes selv det er en fantastisk proces. Monty Don har faktisk viet en af udsendelserne, hvor han fortalte om sit kompostsystem. Helt så fint er mit bestemt ikke, men lidt har jo også ret... ;o)

      Slet
    2. Gad vidst om netop denne udsendelse er sluppet udenom min "lup"?

      Slet
  5. Nå, der var du :) Skønt at se nyt fra din hånd og din programoversigt lyder lovende. Som Lisbeth'erne siger jeg også at vi må se mere af barnet og under dig en masse tid med hende - planterne kan jo gro selv!
    Har du mon været hos fru Pedersens Have... nå, vi får se - glæder mig vildt til at høre mere om din ferie i Sydengland og de indenlandske havebesøg og selvfølgelig en update fra Frøboet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal se hvad jeg kan gøre, Ulla. Men så skøn en virtuel rejse som din, kan jeg ikke leve op til... ;o)

      Slet
  6. Dejligt at se dig på bloggen - jeg ser frem til dine lovede reportager fra dit alt for travle liv.... og et billed af dig på din nye "sikkel".

    SvarSlet
  7. Så flott at du er tilbake hos oss i bloggverden!
    Savnet deg i sommer...men det er jo også godt å kunne ha fri fra pcen:)
    Flotte steder du har besøkt:))

    SvarSlet
  8. Hej Fru Friis. Jeg glæder mig til dine kommende indlæg, det lader til at du har haft en forrygende sommer!

    SvarSlet
  9. Hej Fru Friis.
    Jeg har savnet dine indlæg i sommer, men det er dejligt at høre, at du har haft det godt.
    Jeg glæder mig især til at se dit indlæg fra en landbohave i Billund. Der ser smukt ud.
    Mange hilsner fra Eliane

    SvarSlet
  10. Hej Fru Friis.Dejligt med et pip fra dig.................har savnet dine firnurlige indlæg.
    Og glæder mig til at se billeder fra din Englandstur.
    Men tre haver fra de hjemlige marker.er heller ikke af vejen.
    Har jo selv været på besøg i tre haver i det nordjyske.her i foråret...............og kan da genkende den du viser.
    Og den lille"orm" glæder vi os til at se.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...