torsdag den 28. maj 2015

Frølinger og Dino...

For et par uger siden modtog jeg et herligt brev. I det lå den sødeste hilsen fra en medblogger, hvis navn jeg blot vil afsløre, starter med Z og slutter på P. Hun var i et anfald af oprydningsiver, stødt på en lille flok frøfætre, pakket ind i plast og hengemt i et hjørne. Snarrådig som hun er, tænkte hun at andre måske holdt mere af dem end hun.... og nu bor de hos mig!




Henover mit arbejdsbord, har jeg i forvejen en lille eksklusiv samling af frølinger, som jeg står og småsludrer med, når der prikles og pusles. Nu er samlingen udvidet med omkring 10 nye grønne fætre, som hænger og ser forbavsede og en lille smule fornøjede ud. 




Jeg ved godt at ikke alle bifalder den slags "tant & fjas" i haven, og mens manden på matriklen ryster på hovedet - ja så hygger jeg mig!  I får også lige et par af de andre beboere over havebordet.




Nu må I endelig ikke tro at alt går op i grønne frøfætre. Her er skam også plads til andre indbyggere.

Længe har jeg haft en sten liggende, som havde en umiskendelig lighed med ET (ET-phone-home). Dog var han lidt tom i blikket, men det er der nu rådet bod på. 




Dino (som han nu er døbt) er blevet en dejlig blåøjet skildpadde-dinosaur-agtigt-væsen med et glasklart blik og et mildt smil. Endnu en jeg kan hilse på, når jeg tager min daglige havevandring. 







Havehygge i Frøboet! ;o)



12 kommentarer:

  1. Hvor er det godt at ZslutmedP sendte dem til dig😁. De får det helt sikkert godt hos dig💗

    SvarSlet
  2. Du milde fru Fniis. En meget betænksom medblogger. Og ja, jeg holder med manden på matriklen, men hvis bare det gør dig glad så .......

    SvarSlet
    Svar
    1. He he... Verden er fuld af rummelige mennesker... ;)

      Slet
  3. Vi er vist mange, som tænker på dig, når vi ser noget med frøer. Jeg må lige se, om det er der endnu, det som jeg har fundet i en bod :)

    SvarSlet
  4. Jamen, de er da perfekte hos dig! Sød tanke. Jeg er ret vild med din ET, absolut min yndlings alien!

    SvarSlet
  5. Hej. Sikken en sød tanke og hvor er det herligt, at de bringer så meget glæde. De er rigtig fine. ET er også fin.

    SvarSlet
  6. nøøøøøøj en fin Dino, så smukke grønne øjne :-)

    SvarSlet
  7. Hej Fru Friis,Dig og frøer hører bare sammen.........................og fin gave du fik.
    Men er da helt vild med din Dino/ET.
    Ja !!! lidt sjov i haven skal vi da ha.
    God weekend knus Jette

    SvarSlet
  8. Ja hvis de ikke skulle havne hos dig søde Jette så ved jeg snart ikke.........de får et godt liv sammen med din skønne Dino.....så kreativ set og tænk hvad et par glas mossaikker kan gøre ved en sten.

    Knus

    SvarSlet
  9. Kære Fru Frø.

    Jeg er glad for at høre, at du har fået en frøoverraskelse fra en hvis navn starter med Z og slutter med P. Har nemlig været lidt bekymret over tavsheden fra een, der begynder med Z og slutter med P.

    Din alien er sød og vaskeægte Fniisfinurlig.

    Havde iøvrigt havebesøg af dine morsingboske rejsefæller på Sydenglandsturen til vort gardenpartyarrangement i maj:o)

    Ønsker jer alle et hyggeligt og dejligt blogtræf i Kolding.

    Blæsende knus fra en regnvåd "sommer"aften

    SvarSlet
  10. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...