tirsdag den 2. juni 2015

Keukenhof i maj...

På denne "efterårsdag" hvor de absolut sidste tulipaner bliver blæst omkuld i haven, tager jeg lige et tilbageblik på forårsturen til Keukenhof.

En tur jeg har fablet om i flere år, og nu blev det endelig til noget. Vi er i den første uge i maj og dagen i Keukenhof bød på tørvejr og sol. Jeg var godt klar over at vi ikke ville være de eneste turister, men jeg havde nok alligevel ikke forestillet mig SÅ mange turister, alle iført en eller anden form for kamera.

Men det blev en herlig dag, hvor alle forventninger om tulipaner og til dels også narcisser, blev indfriet. Tag med på kiggetur i Tulipanland. :o)
























Keukenhof er bestemt et besøg værd, for den forårskåde og tulipanelskende havenisse. Så planlæg bare turen til næste år!


Ønsker dig en fortsat dejlig 
stormomsust 2. juni aften. ;o)

22 kommentarer:

  1. Mmm jeg fik læst at alle kun var iført kamera, så på alle - de iøvrigt flotte og fantastiske billeder - spejdede jeg efter nøgne mennesker med kamera om halsen. Jeg vil dog ikke påstå at jeg blev skuffet over ikke at finde nogle... 😁
    Kunne da godt tænke mig at få fingrene i nogle få hundrede af de flotte tulipanløg!

    SvarSlet
    Svar
    1. ha-ha.... jeg kan se det for mig! ;o)

      Slet
  2. Hold nu magle! Jeg har jo set billeder derfra før, men jeg er bange for min hjerne ville kortslutte ved at befinde mig midt i al den salighed! Sikke nogen fantastiske kig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et bombardement på alle sanser! :o)

      Slet
  3. Hold da op, det er flot. Hele floder af blomster. Tak for kigget.
    Vi ses lige om straks.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det gør vi! Jeg glæder mig. :o)

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  4. Hej Fru Friis.Hold da helt op med tulipaner...............man bliver jo helt væltet omkuld af alle de skønne farver.
    Det var da en tur på opleveren................må også se at komme en tur derned.
    Skønne billeder du har taget.Tak fordi du deler dem med os.
    Glæder mig til vi ses i Kolding.Knus Jette

    SvarSlet
  5. Det ser helt surrealistisk ud. Masser af farver. Min svigerfar var også dernede, og tog lidt løg med hjem til mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lidt vildt med alle de farver, men når man er der har man bare travlt med at beundre... :o)

      Slet
  6. Et pragtfuldt syn på en stormende og regnfuld juniaften. Sikke farvestrålende løgtæpper. Tusind tak for synet, som var en rigtig sjælevarmer.

    Knus og hav et supergodt blogtræf Grundlovsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak kære Tante. Vi vil gøre vores allerbedste på fredag, heldigvis ser det ud til at det vilde vejr lægger sig inden da. Nu har vi vist også fået hele sommerens blæsevejr i maj måned. ;)

      Slet
  7. Wau det er jo helt vildt :-) Dejligt med sådan nogle billeder på en dag det har regnet og vinden flået i havens beplantning. er er der blade og grene overalt, så der skal lidt oprydning til, for at få det normaliseret igen :-)
    Tak for turen og de skønne billeder.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, et farvebombardement var tiltrængt mens uvejret stod på. :)

      Slet
  8. Tak for turen - det var helt overvældende at se. Har set billeder derfra før, men dine slår alt. Elsker floden af perlehyacinter og alt det andet. For en tulipanfreak som mig ville det være paradis at komme til Keukenhof, så nu planlægger jeg da bare...
    Ses :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er da oplagt Ulla. Afsted med jer! :)

      Slet
  9. hold kæft... hvor er det flot :) :) - det må virkelig have været en oplevelse :)

    SvarSlet
  10. Så fina bilder, var också där nu i år, helt klart värt ett besök.
    Ha det gott!

    SvarSlet
  11. Hej Fru Friis.
    Sikke da flotte tulipaner i industrielle mængder!! Synd at der også var turister i samme mængde, men sådan er det vel, når noget er værd at køre efter...
    Hilsen Lotte

    SvarSlet
  12. Sikke nogen dejlige billeder du har taget der nede

    SvarSlet
  13. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...