mandag den 22. juni 2015

Jamen se dog...

Jeg har før skrevet om min rustne pergola og blåregnen som skal hænge i lårtykke stråler ned fra "loftet". Vi er nu i fuld gang med den anden hele sommer hvor blåregnen er på vej, og min havetålmodighed er fortsat på prøve.





To af de ialt 4 blåregn, er kommet godt fra start og når loftet, men to planter står lidt i stampe og træder vande nede ved jorden. 

Ekstra stor var min overraskelse derfor, da netop en af de små planter havde sat en lille bitte blomsterknop af, og nu er den sprunget ud! Jow-jow... der er stadig et godt stykke vej, til de lårtykke blåregnsstråler, men alligevel... jublen vil ingen ende tage! 


Kan du se blomsten?





Måske ikke, men så går vi bare lidt tættere på, - den er der nemlig!





Lidt har også ret,
og blåregnen er på vej... ;o)


19 kommentarer:

  1. Jeg har netop plantet en Blåregn opad mit skur. Håber ikke, det varer alt for længe, inden den bliver stor og fuld af blomster.

    SvarSlet
  2. Hej Fru Friis.Ja !!! man skal være lidt tålmodig i disse kolde tider.
    Men en lille blomst er der da.Og med hensyn ti blomst så er
    din blomst blevet afleveret i pæn ro og orden hos Lisbeth
    i går.Gitte og jeg var en tur forbi hendes dejlige have..........
    Gitte var på weekend her hos mig.Har lagt lidt billeder fra Lisbeths have.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  3. Jaaaa - godt den er i gang, jeg kunne lige skimte blomsten på første billede.
    Vi jubler med dig :)

    SvarSlet
  4. Super lækker pergola og jo, jeg har spottet den fine lilla sag :) Det er rigtig godt den ER lilla, for jeg ventede fem år før min 'blå'regn blomstrede og så var blomsterne ikke særlig lilla men nærmest hvide med lidt lilla oog gult, øv! Tilgengæld er stammen blevet tyk og flot og ikke bare sådan at skifte ud da dens rødder er filtret sammen med montanaen som den deler skurtag med.
    Men din, den er bare fjong :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. En hvid "blåregn" er nu også smuk. Og du har fuldstændig ret med stammen, syntes de bliver fantastisk smukke - omend der er nogle år til min når dertil. ;o)

      Slet
  5. Nååååe, hvor er den fin - og lille;)) Jo det skal nok blive godt, jeg ser det for mig.
    Tusind tak for den lille bandit som Jette havde med fra dig, den er så flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak. Og den trives fint i krukke kan jeg nu berette. :o)

      Slet
  6. Ja, nogle gange er det bare svært at have tålmodighed, for det kan jo nogle gange dreje sig om år. Jeg kan lige forestille mig hvor smukt et syn, at det må blive engang med de hængende blå blomsterklaser..suuuuk:-)

    SvarSlet
  7. Hej. Et stort tillykke med din blåregn, godt, når noget lykkes. Jeg kan sagtens forestille mig de lårfede stråler - et fantastisk syn.

    SvarSlet
  8. Hej fru Friis

    Sikken en solid pergola - det er jo godt for sådan en blåregn kan jo blive enorm - super at den allerede viser blomst:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. he-he... da vi bad om 6 planter på planteskolen, så den erfarne plantedame også lidt bekymret ud, så vi skar det ned til 4 planter. Og pergolaen er netop lavet så den kan holde vores tid + lidt mere! ;o)

      Slet
  9. hvor er den fin, og den har en smuk farve - held og lykke med den

    SvarSlet
  10. Flot pergola - Det skal nok blive smukt, når blåregnen bliver stor :-) - Jeg overvejer i øjeblikket, hvor jeg kan have en blåregn, for de er simpelhen så smukke, når de blomstrer.

    SvarSlet
  11. Kender det, utålmodigheden :-S. Men det går jo faktisk hurtigt alligevel, blåregn er så smuk og håber at dine lårfede stråler snart indfinder sig :-), kh Margit

    SvarSlet
  12. Hej Fru Friis, jeg ser også blomsten, 4 stk. I er modige...Men også med den rette beskæring, så skal de nok om 3-4 år endnu virkelig give duft og syn for sagen. Jeg har skrevet lidt om drivhuset :-)
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  13. Hvor ?

    Nåh... den er sød. Tålmodighed er jo en dyd, men det skal nok blive flot og inden længe kan du imponere os alle med blåt og grønt tag hen over det rustfarvede.

    SvarSlet
  14. Jeps, lidt har også ret....og det der med manglende tålmodighed kender jeg godt til... ;)

    SvarSlet
  15. Flot pergola.
    Du kan jo evt. supplere med nogle blå klematis. Så går der ikke helt så længe inden du får blå blomster på loftet.
    Hyggelig terrasse, ser det også ud til.
    Knus

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...