lørdag den 9. maj 2015

En buket til min datter...

Denne gang er mit indlæg lidt mere personligt end vanligt fra min hånd.

Vores ældste datter skal giftes på Frederiksberg Rådhus idag. Derfor skal hun have en lille haveblog-buket fra hendes mor. Buketten er "bundet" af blomster fra haven i maj og juni, derfor måtte jeg også hente lidt hjælp fra sidste forårs fotoarkiv samt et par fotos fra vores forårstur.


Kære Tine.
Du skal have lyserøde blomster fra den japanske kirsebær,
fordi du er blevet fotograferet under det træ
utallige gange i din barndom.


Du skal have bonderoser,
fordi det er en af dine yndlingsblomster.



Du skal have tulipaner i massevis,
fordi tulipanen hører sammen med maj...




- og du blev født i maj, fik barn i maj
og bliver nu også gift i maj.



Du skal have løjtnantshjerter, fordi de også
hører til i maj
og passer så fint til en bryllupsdag.


Du skal have noget hvidt,
fordi jeg ved du holder af hvide blomster...



- og en enkelt hvid fransk anemone
nåede næsten at springe ud idag.
Også en af dem du holder af.



Og så skal du have roser, fordi du er den du er.

Kærlig hilsen Mor





*:x ramt af amor *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor

Stort tillykke til
den lille familie på Frederiksberg.
*:x ramt af amor *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor  *:x ramt af amor

25 kommentarer:

  1. Kære Fru Friis
    Ren nostalgi - jeg forstår alle dine tanker, jeg har selv været der, da mine sønner blev gift. Så kommer alle minderne op igen. Jeg synes, det er en smuk idé, du har fået, og det er smukke blomsterbilleder.
    Tillykke med de unge.
    Knus fra fru Høneballe

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med de unge. Hvor er det en smuk buket du har bundet til din datter :o)

    SvarSlet
  3. Tillykke med de unge. Det var en meget smuk buket.

    SvarSlet
  4. Tillykke med datteren og undersvenden. Sikke dog en smuk buket du har bundet til hende. Håber I alle får en skøn dag.
    Haveknus
    Annette

    SvarSlet
  5. Hej Fru Friis.Et stort tillykke med de unge i dag.
    Og et dejligt indlæg med de skønneste blomster til din datters bryllup.Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  6. Åh, hvor fuldstændigt vidunderligt, kære Jette! Det er en meget meget smuk måde at sige tillykke på. Jeg sidder her med gåsehud og frømund (bred). Jeg ønsker hende hendes kommende mand, dig og din samt hele familien en vidunderlig og lykkelig dag!

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med datteren og hendes kommende mand. Det var en meget fin måde at ønske tillykke på, jeg blev helt rørt.
    Håber i får en helt fantastisk dag alle sammen :-)

    SvarSlet
  8. Kæmpestort tillykke med brylluppet til hele familien!:-)
    Smuk, smuk "buket"!

    SvarSlet
  9. Kære fru Friis
    Stort tillykke med brylluppet og sikke en skøn personlig buket du har samlet til datteren. Jeg håber i får en helt fantastisk dag ;)

    SvarSlet
  10. Kære Jette, hvor er det et fantastisk smukt og rørende indlæg til din datter på hendes bryllupsdag :-) Jeg ønsker dig og din familie stort tillykke med begivenheden idag og ønsker den lille familie alt godt i fremtiden.
    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  11. Tillykke med de unge! - jeg håber, I får en vidunderlig dag :-)

    SvarSlet
  12. Kære fru Fniis

    Så fik jeg lige en klump i halsen. En sød og dejlig idé. Tillykke til både brudepar, din mand og dig!

    Kom i tanker om at jeg skal til et stort bryllup den 2. juni, hvor jeg nok bliver nødt til at holde tale, og jeg HADER at holde tale ved sådanne lejligheder, for jeg vræler altid :-( Hulker mig gennem talerne.

    SvarSlet
  13. Hvor er det en flot kærlig smuk og stolt lykønskning! Stort tillykke med de to:-)))

    SvarSlet
  14. Hvor er det nogle søde og kærlige ord til din datter
    Hjertelig tillykke med hende og til hende :)
    Håber at I alle får en vidunderlig dag
    Jeg er sikker på at det bliver en skøn buket
    Kh Vibeke

    SvarSlet
  15. Kære Fru Friis. RIGTIG hjertelig tillykke med din datter. Sikke da en smuk buket du har samlet til hende. Samlet i kærlighed. Ønsker det unge par alt mulig lykke. Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  16. Tillykke med din datter. Sikke en fin buket med kærlige ord du har lavet til hende.

    SvarSlet
  17. Et stort tillykke med din datter og tillykke til brudeparret.

    SvarSlet
  18. Hvor er det en smuk og fin hilsen til din datter. Hjertelig tillykke med hende

    SvarSlet
  19. Hvor er det bare en smuk ide og så rørende - stort tillykke med datteren og svigersønnen, håber dagen var helt perfekt til bryllup og at I havde en dejligt dag.

    SvarSlet
  20. Gratulerer !
    Så vakkert...med det du skriver og alle de flotte blosntene...blir dette en flin dag:)
    Tillykke !!

    SvarSlet
  21. Søde Jette. Sidder med blanke øjne efter at have læst din inderlige kærligheds erklæring til jeres datter. Man kan sige så meget med blomster. Ønsker både brudeparret og brudens stolte forældre et stort og hjerteligt tillykke.
    Knus

    SvarSlet
  22. What a wonderful start in the day!!! :)
    Happy time
    Elisabeth

    SvarSlet
  23. Tak for alle jeres søde kommentarer og lykønskninger - det varmer. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og vi havde en rigtig hyggelig dag, lige som det unge par havde ønsket sig. :o)

      Slet
  24. Ih, hvor rørende!
    Hilsen Lene

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...