torsdag den 1. september 2016

Gardenspeeddating...

Halløj derude i haverne, lige et lille livstegn fra mig.

Så lykkedes det mig igen, at blive overrublet af sommeren og alle dens gøremål. Mange af gøremålene har betydet at min have er blevet overset, men derfor holder den jo ikke op med at gro. Og heldigvis for det!

Imorgen skal jeg på en gardenspeeddating. Jeg skal besøge Malenes have (Lad Romantikken blomstrer) og Helles have (Blomsterhatten) og de to skal besøge min have. Et arrangement, vi har talt om længe og nu bliver det endelig til noget.

Men når nu den der sommer, drøner forbi med 200 km i timen og haven ikke har haft første prioritet, så kommer der lidt præstationsangst inden fremvisning. På den anden side, er man vel ikke haveejer, uden at man også kender fornemmelsen af "hvor-kom-det-vildnis-fra" eller "hvem-har-plantet-den-stikke-javert" og "hvordan-i-alverden-kan-det-allerede-være-så-tørt". Store spørgsmål der kan plage en havehjerne og man kigger frem og håber på nogle rolige timer i haven meget snart.

Faldt du over begrebet Gardenspeeddating? Fedt ord, ikke?? Opfundet af Malene, da vores program for imorgen godt kan blive presset. Vi bor henholdsvis i Kolding, Sjølund og Hjerting, ca. ½ times kørsel mellem hver matrikel. Så skal der lige presses lidt havesnak ind og lidt til ganen skal der vel også være tid til.

Så ingen fotos fra haven. Blot et stemningsbillede af hvad jeg fik et par timer til at gå med i eftermiddag. Fik forhåbentlig rettet lidt op på de værste øjebæer og resten må jeg tale mig ud af!













Og jeg glæder mig til 
Gardenspeeddating! ;o)


12 kommentarer:

  1. Det lyder så fint - flot ord.... og hvis du speeder dem rigtig op og serverer lidt promiller, så opdager de nok slet ikke at du har plantet stikkejavere i rosenbedet. God fornøjelse

    SvarSlet
  2. God fornøjelse. Det skal nok blive hyggeligt. Hils...

    SvarSlet
  3. God fornøjelse og hils hvor du kommer frem. Det med at tale dig ud af det, klarer du nok :) og de andre kan nemt være med.
    Dejligt med et lille indlæg fra dig, måske kommer der et par stykker mere efter besøgene.

    SvarSlet
  4. Det med talestrømmen har du nok ret i Lisbeth, derfor bliver det også svært at holde den del af ordet der hedder "speed"... ;)

    SvarSlet
  5. Hyg jer og nyd haverne, som de er. Lige nu tror kun, at min have tåler en superspeeddating uden tid til refleksion. Men det er der sikkert andre, som har en anden mening om, heldigvis ;-)

    SvarSlet
  6. Hej Fru Friis.Det lyder da som en super god ide med den Gardenspeeddating.Det skal nok blive både sjovt og spændende.Og man må jo tage haverne som de ser ud.
    For her har efteråret da så småt sneget sig ind på min have.
    Rigtig god tur og hils omkring dig Knus Jette

    SvarSlet
  7. God fornøjelse:) Ja, jeg har også en fornemmelse af at være bagud med haven, selvom den er på sit frodigste lige nu. Heldigvis fik vi lidt vand i går:) Hils de to andre:)

    SvarSlet
  8. Hej Fru Friis. Rigtig god fornøjelse. Det bliver helt sikkert godt:)

    SvarSlet
  9. Hej Fru Friis.
    Håber I havde en god dag. Fedt ord, det der Gardenspeeddating, forøvrigt.

    SvarSlet
  10. Håber i havde en fantastisk date.
    Er sikker på at din have var super smuk og frodig - lige til at vise frem.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  11. Mon ikke I havde en dejlig dag sammen på rundtur i jeres tre skønne haver, jeg vil næsten tro det :) Dejligt at det endelig blev til noget når I nu har haft planerne længe. Mon der kommer et lille referat?

    SvarSlet
  12. Hej Jette.
    Tak for en rigtig dejlig dag.
    Der var jo overhovedet ingen grund til præstationsangst. Din have er jo både smuk og spændende, at opleve.
    Det blev jo gardenspeeddating vi fik. Vi måtte i hvert fald speedsnakke, for at få talt færdigt, selvom vi faktisk kom rigtig langt omkring, og jeg nåede ikke tilbage til den første del af din have, hvor jeg havde for travlt med, at suge stemningen ind.... og snakke, så jeg glemte, at finde mit kamera frem.
    Vi må gøre det om igen en anden god gang. Det var simpelthen bare SÅ hyggeligt :-)
    Knus og tak for en rigtig dejlig dag.
    Malene

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...