tirsdag den 8. januar 2013

Mød Mikkel...

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at præsenterer jer for Mikkel...





På dette første foto er Mikkel 8½ år gammel og han er med til indvielsen af mit drivhus i maj 2009. Madammerne i vandret stilling går også under navnet Søstrene Friis og er igang med at afprøve holdbarheden af drivebænken, - men se det er en helt anden historie!!

Da Mikkel i december 2011 fyldte 12 år, ønskede han sig et drivhus og sørme om ikke også ønsket blev opfyldt. Derfor er Mikkel ikke bare den stolte indehaver af et 5 m2 glashus men har også gennemført sin første drivhussæson.




Det kan Mosteren (undertegnede) slet ikke stå for, så derfor har jeg spurgt ham om han vil være med i et eller flere blogindlæg henover sommeren, og det vil han heldigvis gerne. I week-enden var vi på besøg, hvor jeg tog lidt billeder og nu kan jeg slet ikke vente med at starte første indlæg. Ganske vist er der ikke meget grønt at fremvise, men vi kan starte med en præsentation af hovedpersonen.

Og hvem er så Mikkel?

Mikkel er et "produkt" af en far som elsker dyr og en mor som elsker planter, - det kan der kun komme noget godt ud af. Derfor starter et besøg på farmen hos Mikkels familie også altid med en opdatering af besætningen og en rundtur med snak om have eller dyr, afhængig af hvem man følges med.


"Jeg en gård mig bygge vil, der skal være have til.
Store marker, grønne enge..."

"Og med lam et lille vænge..."

"Der er hestestald og lo, på mit tag skal storken bo.
Gæs og ænder, høns og duer, vil jeg ha' og mange stuer..."



Mikkel er altid klar på en snak og en fremvisning af kaniner, får, duer, fjerkræ eller stuefuglene i voliere. Og nu kan vi så også sammenligne og udveksle erfaringer omkring drivhus. Der er skam krummer i den dreng... ;o)

Det sidste Mikkel ville vise mig i lørdags,
var hans hvidløgsspirer, som ser sunde og fine ud.

Nu håber jeg på en frodig sæson i Mikkels drivhus, så vi kan vende tilbage og følge hans færden udi drivhuslivets glæder men også trængsler. Håber I har lyst til at følge med...?


Er der noget at sige til 
at Mikkel er min yndlingsnevø??




33 kommentarer:

  1. Kære Fru Friis
    Tusind tak for et vidunderligt blogindlæg.
    Jeg vil straks tilføje en havebegejstret nevø til min ønskeseddel ;-)
    Hils den unge fyr mange gange og ønsk held og lykke med drivhus og kommende grønne projekter. Jeg glæder mig meget til at følge jer hen over sæsonen 2013.
    VH Nina

    SvarSlet
  2. Ja en nybagt drivhusejer som i den grad går ind for sagen kunne det da være spændende at følge. Det er nogle fine hvidløg. Jeg må med skam melde, at jeg ikke fik gjort alvor af at sætte nogen.

    SvarSlet
  3. Nej, det forstår jeg så sandelig godt for den dreng er noget særligt lyder det som;-) Sikke et skønt sted at vokse op med højt til himlen og plads til lidt af hvert.
    Min eneste indvending i tankerne var at han burde have fået 4 m2 mere drivhus (9m2 i alt), jeg har jo selv kun 4m2 og man kan godt bruge det dobbelte.
    Jeg glæder mig til at se hvad Mikkel driver det til i løbet af sæsonen:0)

    SvarSlet
  4. Jeg glæder mig til at følge med! Dejligt at ungdommen har lyst til have :-)

    SvarSlet
  5. Nej det er der bestemt ikke noget at sige til, det lader til at være en gæv dreng, mon ikke også du er hans yndlingsmoster. Glæder mig til at læse mere om Mikkel :)
    Knus til dig og Mikkel

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare fedt ! Tillykke med klummepladsen Mikkel, jeg glæder mig til at følge med:-)

    SvarSlet
  7. Herlig historie om yndlingsnevøen, han er da noget helt specielt :o)
    Jeg vil glæde mig til at følge dig og ham i nogle helt sikkert skønne indlæg :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  8. Ja det var en dejlig historie, som fortæller, at han er et godt blandet produkt af begge sine forældre!
    Fantastisk at man i så ung en alder ønsker sig et drivhus! Dejligt at han vil være med på spøgen og vise sig frem. Godt gået Mikkel!

    SvarSlet
  9. Kære Jette,
    Hvor er det skønt at Mikkel allerede i så ung en alder er blevet bidt af have - det kan kun blive godt. Jeg glæder mig til at følge med i din føljeton.

    SvarSlet
  10. Dejligt med Mikkels interesse for haven og godt at moster har haft en positiv indflydelse ;)

    Bare vent nu forlanger han også snart at komme med på haverejserne ;)

    Jeg læder mig til at følge med I jeres bedrifter han over året... De fine hvidløg viser jo helt klart at der er evner :)

    Haveknus fra
    Annette

    SvarSlet
  11. Ja du kan tro jeg har lyst til at følge med - hvor er det en super god ide og hvor er det dejligt Mikkel har lyst til at være med !
    Hvor jeg glæder mig.
    God aften

    SvarSlet
  12. Hej Fru Friis.Sikke da en skøn nevø du har.Glæder mig til at følge med i hans drivhusliv.Dejlig historie.Knus Jette

    SvarSlet
  13. Drivhus står vist ikke på ret mange 12 åriges ønskeseddel, men hvor er det godt han fik sit ønske opfyldt :-))
    Glæder mig til at læse mere om den unge mands udfoldelser i drivhuset :-)

    SvarSlet
  14. Åh hvor godt. Det bliver en fornøjelse at følge ham.
    Da jeg havde hans alder, var det ikke frivilligheden der drev mig til havearbejdet. Tværtimod. Men det har jo så alligevel sat sine spor og interesse.

    Super initiativ.
    Hilsen Helga

    SvarSlet
  15. Det är alltid så kul att unga nya krafter fyller på leden! Hälsa "din" Mikkel att hela trädgårdsblogglandia glädjer sig med hans odlingar och önskar lycka till med den kommande säsongen.

    Kram

    SvarSlet
  16. Åh hvor er du heldig med sådan en nevø, bare vendt det varer sikkert ikke længe inden har har oprettet sin egen blog "Mikkels haveblog" :-)
    Glæder mig til at følge med.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  17. Kære Fru Friis.
    Sikke et dejligt og livsbekræftende indlæg:-) Hvor er det bare dejligt at høre, at din nevø fik opfyldt sit ønske. Jeg håber for ham, at han lykkes med langt det meste, så han får endnu mere lyst til at dyrke haveglæden. Jeg glæder mig til at følge med.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
  18. Det er dejlig nevø du har der. Glæder mig til at følge hans drivhusprojekt.

    SvarSlet
  19. Sikke en sej dreng :o)
    Glæder mig til at følge hans og dine kunster i drivhuset :o)

    Tine Vogt

    SvarSlet
  20. Jeg har her i blogland læst mig til, at have-interessen er størst hos middelaldrende damer..... DEJLIGT at høre at der er håb om nyt "blod" i havekredse :)

    SvarSlet
  21. Ham Mikkel, han er da vel nok en guttermand. Det er da ikke svært at høre at han er en ung mand, med et hjerte der banker for alt hvad der er levende.
    Det bliver en fornøjelse at følge ham her på din blog og se hvad han finder på hen over haveåret og måske kan vi også komme lidt med i staldende.

    De varmeste velkomst hilsner Til Mikkel.
    Og tak til Moster Friis for hun vil dele ham..;-)

    SvarSlet
  22. Hvor er det herligt at læse dit indlæg. Alle gode ønsker for den unge mands drivhusliv. Jeg glæder mig til at følge det.

    SvarSlet
  23. Dejligt indlæg.
    Tak for kigget.
    Jeg glæder mig til at følge med.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
  24. Tusind tak for den søde modtagelse I har givet Mikkel. Jeg er stolt af at kunne præsenterer ham for sådan en flok dejlige havenisser :o)

    SvarSlet
  25. Selvfølgelig er han din ynglingsnevø og skønt at han fik sit ønske om drivhus opfyldt :-)
    Glæder mig meget til at følge med

    SvarSlet
  26. Hej Fru Friis. Mikkel er super, sikke mange sunde interesser og hvor bliver det sjovt at følge ham her på bloggen. Det vil jeg glæde mig til.

    SvarSlet
  27. Mikkel hører ganske afgjort til i en speciel og snæver kategori af unge, som har fattet noget, det tog visse andre flere årtier at forstå. Bare jeg havde sådan en nevø! Jeg har på fornemmelsen, at mine niecer og andre familiemedlemmer er af den opfattelse, at min haveinteresse er opstået fordi jeg er ........ øh.... jeg mener, ikke længere er så ung, som jeg en gang var. Muligvis hviskes der i krogene om, at jeg er blevet lidt excentrisk. Så beretningen om Mikkel er livsbekræftende, og jeg glæder mig til føljetonen.

    SvarSlet
  28. Hvor skønt altså......sådan en knægt skal da have det bedste af det bedste - han skal nok blive til noget ved musikken og når interessen er der allerede nu så bliver det en livslang passion.....han har forstået det har han og han kommer til at drive det vidt. Tak for den skønne præsentation :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  29. Bestemt lyst til at følge med!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  30. Sikke en fin historie - glæder mig til at følge med i historierne om ham.

    Og - jeg håber MIN nevø udvikler sig i samme fornuftige retning... Indtil nu går det da den rigtige vej.
    Knægten er lige fyldt 5 og har de sidste to år haft sin egen lille køkkenhave og deler gavmildt ud af sine afgrøder "Du må gerne få nogle af mine gulerødder, bare ikke dem alle sammen, vel?"

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...