tirsdag den 5. september 2017

Havebesøg hos Linda...

Søsterturen blev afsluttet med et besøg hos Linda - Casa Rosen. Igen nåede vi kun til parkeringspladsen, inden snakken gik lystigt omkring haver og forventningens glæde var stor.

Selv om jeg har fulgt med på Lindas blog, har jeg ikke styr på hele tilblivelsen af haven, - men hold nu op for et arbejde Linda har været - og er - igang med. To kolonihaver er det blevet slået sammen til en, med to drivhuse og to kolonihavehuse. Det sidst tilkomne hus var under forvandling til noget nyt og spændende og sørme om ikke også det gamle hus, lige skulle have et par forandringer.

Billederne kommer lidt hulter til bulter, for vi snakkede så meget, at jeg fik knipset nogle detaljer hist og pist - men stort set ingen bede. 




Det ene drivhus er yndigt indrettet og det andet.... nå ja, indtil videre er det opmagasinering af spændende døre og vinduer til byggeriet. Men også her var der planer om ny sokkel og spændende indretning. To pergolaer er det også blevet til, klar til at tage imod diverse slyngroser. Det bliver en fest. Overalt i haven er der fine opstillinger, så selv om der arbejdes, har Linda også overskud til hyggestemning. 


 

Alma bor også i haven og hun og haven klæder hinanden perfekt. At hun er prinsessen i haven er der ingen tvivl om, hun har op til flere bløde senge at slænge sin krop i. Denne dag valgte hun dog at finde skygge rundt om i havens kroge. 




En dejlig stor terrasse er det blevet til og den skal så også udvides. Planerne står i kø. Jeg er fuld af beundring over Lindas arbejdsomhed. Mine billeder udviser ikke retfærdighed overfor haven, da jeg som sagt ikke fik fotos af bedene. Men også i bedene har Linda masser af planer. Der var planter der skulle flyttes, fjernes eller deles og der er heldigvis stadig plads til nye indkøb. Hvad kan man ønske sig mere!??





Har du lyst til at se mere fra haven, har Heike lige lavet et dejligt indlæg. Og hun har formået at få bedene med... ;o)


Tusind tak til Linda og Alma for stor gæstfrihed 
og for at åbne jeres havelåge for fruerne Friis. 
Vi havde den hyggeligste eftermiddag... :o)

9 kommentarer:

  1. Selvfølgelig havde I en hyggelig eftermiddag, sådan er det med havefolk.
    Tak for turen i Lindas paradis. Hun er en knag til at arbejde.

    SvarSlet
  2. Linda er virkelig en arbejdsbi og en ørn til det hele. Og så romantisk, som hun forstår at indrette sig - altså bare jeg kunne lære lidt af det, for det er så pænt.
    Det er bare så dejligt at komme rundt og besøge hinanden lidt, selvom man kender haverne fra bloggen, så giver det noget andet at se det i virkeligheden.
    :)

    SvarSlet
  3. Kære Fru Friis og Søs, hvor var det hyggeligt at have jer på på i min lille have, tiden er altid for kort når vejret er skønt og snakken den går lystigt. Og det passer mig så fint at du kun fik taget billeder af mit krims krams .
    Jeg er lige i øjeblikket med mit arbejde i Harzen, det skulle nu hedde frøland for det vrimler med de skønneste grønne frøer i alle butikkerne, så jeg sender dig mange tanker.
    Hils søsteren din og tak til jer begge for jeres muntre selskab og en forrygende
    Weekend jeg vil leve længe på.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
  4. Mon ikke Linda åbner havelågen næste sommer, jeg ville elske at se alle hendes roser i blomst.... og drikke Asti i det fine nye (og til den tid med tag på) havehus..... Jeg skal nok selv tage min Asti med.

    SvarSlet
  5. Kære Jette.
    Sikke skønne billeder fra Haven. Elsker simpelthen at du har fået billeder af alle de hyggelige kroge og steder, som jeg ikke fik.Det er lidt pudsig. Men nu kan jeg altid kigge på din blog for de steder, som har været inspiration til nye steder i min have.
    Tak for turen og de fine billeder.
    Knus Heike

    SvarSlet
  6. Ja, det er helt vildt, hvad Linda formår. Jeg har været på besøg igen for et par uger siden - og der var sket mange forandringer siden sidst jeg var der. Selvfølgelig især fordi hun har udvidet parcellen :)

    SvarSlet
  7. Hallo Fru Friis:)
    Nå er det lenge siden jeg har kikket inn hos deg, beklager så mye.
    Blogg-entusiasmen ble litt laber en stund .
    Mange flotte innlegg her nedover, og Mont Don..! jeg elsker å se hans programmer, så mye inspirasjon å hente:)

    SvarSlet
  8. Pænt goddag Fru Friis og Te-løk! (med (Kaj og-) Andrea-stemme)

    JEg vil bare sig hej og tillykke med dagen her, hvor vi jo "mødtes" første gang. Håber livet er skønt. (Også selv på sådan en bidende kold dag).

    Glæder mig til at mødes igen. Krammer;
    M

    SvarSlet
  9. Hvor ser det hyggeligt ud, den have har jeg vist til gode!

    Kram

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...