torsdag den 20. juli 2017

Rundt om drivhuset...

Jeg fik lige lyst til at inviterer jer en tur rundt om og ind i drivhuset. Uden så mange ord, bare kom med...


Velkommen i haven.
Fra gaden gennem havelågen.



Du bliver budt velkommen af to små keramikskilte,
lavet af en keramiker på Mors.
Til højre lige inden for lågen, finder du
"Matrikelgården" - "Potteskuret" - "Arbejdshjørnet"
- kært barn har mange navne.



Lige efter arbejdspladsen fører en sti ind til haveskur og vandingsdepotet.
På højre side rose, clematis og vindrue som kappes om pladsen.
Til venstre Syrisk rose og sommerblomster.



Nu er vi nået forbi drivhuset og om på den nye terrasse.
En murerbalje med dahlia er nylig blevet erstattet af
en gammel zink skraldespand. Et loppefund fra Løkken.
I spanden er kommet en gul Parykbusk, med et par Alunrod som bunddække.


Et lille kik i drivhuset.



Og endnu et kik... 



Det er min 8. sæson med drivhus, men den første sæson
hvor halvdelen af drivhuset ikke ligner en jungle.
I år kom en ekstra stol ind og jeg har virkelig forsøgt
at begrænse mig med beplantningen.



Til sidst lige et kik ned i haven, set fra drivhuset.

Imorgen tror jeg haven skal kigges efter i sømmene. Måske der er lidt der trænger til en afpudsning. Ferien synger på sidste vers. Den er som altid strøget af sted med rekordfart. Næste indlæg kommer til at handle om en B&B med en dejlig have, samt et par havebesøg. Men jeg kan allerede afsløre nu, at billedmængden bliver begrænset. Stor var min ærgelse nemlig, da vi kom hjem fra tur og jeg opdagede at en indstilling på kameraet var helt forkert... 

- nå, men den historie får I en anden gang. ;o) 

23 kommentarer:

  1. Tak for turen, hvor ser der skræppe-skønt ud.... mangler lidt duft, men den må vi tænke os til

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikker på din fantasi kan hjælpe dig på vej....mens vi venter på computer med duft!! ;)

      Slet
  2. Tak for turen - dejlige billeder fra jeres oase.

    SvarSlet
  3. Hej Fru Friis

    Det ser da super ud, jeg får pludselig lyst til tomater!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  4. Godmorgen Fru Friis.Det var da en dejlig rundtur du viser os.
    Der sker da hele tiden noget i din dejlige have.Synes at det hænger godt sammen fra indgangen og hen til den flotte nye terrasse.
    Og dine tomater er da lige til at guffe.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Terrassen var lige det, der fik det hele til at hænge helt rigtigt sammen, så det glæder vi os meget over. Tomaterne er faktisk rigtig gode i år. :)

      Slet
  5. Hvor ser jeres have og drivhus hyggelig ud. Skøn indretning. Holder du ikke åben have en dag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne. Jeg har længe overvejet åben have, men ikke turde tage springet. Så blev jeg spurgt fra Christiansfeld havekreds om de måtte komme den 15. August om aftenen, og det måtte de selvfølgelig gerne. Så det er min debut. Du er altid velkommen hvis du kommer på disse kanter. :)

      Slet
    2. Mange tak:) Det vil jeg huske!

      Slet
  6. Hyggelig rundtur. Vores drivhus bliver jungleagtig år efter år, selvom vi hvert år er enige om, at det skal der laves om på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sandelig også en svær balance. Sidste år havde jeg det værste tomat år ever. Derfor lovede jeg mig selv at KØBE planterne i år. De blev dyre, men nu skal jeg ikke finde plads til overskudsplanter af egen avl. Og det går heldigvis fint med tomaterne i år, ellers var de blevet smidt ud for stedse. Til gengæld er agurkerne en vittighed...! :)

      Slet
  7. Hvor er det et lækkert hjørne. Så smukt med stien med grus og fliser, det med vin kamuflerede arbejdshjørne. Jeg er vild med dine grønne vandkander på rad - dem sværger jeg selv til, de er lette at løfte og de er gode at vande med, tyngdepunktet ligger korrekt og jeg fatter ikke at de er gledet ud til fordel for smart udseende kaffekandelignende ditto :-)
    Den nye terrasse ligger flot i forlængelse af drivhuset og jeg gætter på at du elsker den.
    Det er så svært at begrænse sig i drivhuset, men det er godt at være realistisk.
    Knus herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. der bredte sig et lille smil... har netop lige fortalt mine børn at de endelig ikke måtte overraske mig med "kaffekanden". ;)
      Og ja... begrænsningens kunst er netop hvad jeg øver mig i, efter flere år med overlæs. Så må vi se hvad næste år bringer. :)

      Slet
  8. Hvor ser der skønt og frodigt ud i dit paradis :-)

    Jeg er meget enig med Lisbeth omkring vandkanderne.

    SvarSlet
  9. Så himla mysigt och fint du har det :)
    Sommarkram från Titti

    SvarSlet
  10. Her gælder den lille sætning "Less is more" da vist. Det var en dejlig rundtur og jeg er lidt misundelig på de fine siddepladser i drivhuset, det ser meget indbydende ud.
    Dit arbejdshjørne er også noget så fint.
    Prikken over i'et et den nye terrasse ude foran, det ser altså bare godt ud og med et dejligt kig til Minnehaha og haven.
    Gul parykbusk ser fristende ud, tillykke med det fine loppefund.

    SvarSlet
  11. Tak for kigget i haven.
    Så utrolig frodig og flot.
    Så er der lang vej for en ny have interesseret, kan jeg godt se. Elsker når tingene er groet til. Det giver bare så dejlig en følelse af rum.

    God søndag
    Charlotte

    SvarSlet
  12. Det se så fint indrettet det hele, frodigt og hyggeligt. Der er blevet plads til mange funktioner på forholdsvis lidt plads. Super med den nye terrasse :-)
    Jeg er bestemt også tilhænger af de grønne vandkander. Er i bund og grund ret konservativ, når det gælder arbejdsredskaber, der skal noget helt specielt til, før jeg skifter 'de gode gamle' ud ;-) I den sammenhæng kommer det funktionelle frem for design.

    SvarSlet
  13. Hei. Takk for turen. En kan tydelig se at du har en lidenskap for hage. Nydelig. Likte veldig godt dine grønne vannkanner på rekke. En ide jeg vil bruke. Flott drivhus, som er koselig innredet. Ønsker deg en fin søndag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  14. Hvor ser det smukt, frodigt og skønt ud. Tak for nogle dejlige billeder :)

    Den nye terrasse ser supergodt ud, den passer perfekt sammen med resten.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...