onsdag den 28. marts 2012

Rotter på loftet ...

- har vi heldigvis ikke!

Men at mus færdes omkring huset og nogle gange også dukker op på vores loft er en realitet! Sidst nævnte sted må jeg indrømme, at jeg er ganske kold og serverer musegift pænt anrettet i små skåle, så jeg kan følge med i hvornår de har aflagt besøg.

Nu foreslår jeg, at dem af jer som får koldsved og gåsehud over det lille dyr, bare lukker for dette indlæg!

For denne billedkavalkade, handler om en lille-bitte fætter som tumlede rundt udenfor vores hus igår. Det må bestemt ha' været en unge, den virkede ihvertfald ikke voldsomt erfaren! Jeg måtte bare ind efter kameraet og selvom billedkvaliteten blev lidt ulden, bliver jeg nødt til at dele den med jer. Den var SÅ SØØØØD, at selv vores yngste datter (det lille "nor" på bare 19 somre) kom ud og jublede med, sammen med sin mor. (Vi taler om den datter som går i panikangst over edderkopper!)

Sidste advarsel! 
Alle museforskrækkede lukker øjnene NU!



"Uhhhh... der kommer vist nogen..."


"Er de mon gået...?"

"Nej, de er der vist endnu..."

"Nå, jeg kan jo ikke sidde her hele dagen..."

"De opdager mig sikkert ikke..."


"Øhhhh.... eller gør de!!?"


Øjne som sorte perler og de kæreste små tæer...
Er den ikke bare nuser?  

(Og vi behøver ikke tale om at katten nok har været forbi!)





26 kommentarer:

  1. Möss är inte trevliga inomhus... de kan orsaka stor skada. Men så söta de är... om de bara hade förstånd att stanna utomus och bo under en rot eller i en grästuva.

    Kram

    SvarSlet
  2. Mus er ok det...men ingen vil ha de innomhus:)
    Gøyal billedkavalkade...jeg er ikke redd for de ,så dette var bare morsomt innlegg:)

    SvarSlet
  3. Jo den er da sød som der sidder der :-D
    Bare den ikke laver alle sine små l... indenfor, for så ved vi hvad klokken har slået!
    :-D
    Ps. Din datter var meget tapper! ;-)
    Knus Gro

    SvarSlet
  4. Nåårrrrh, hvor er den sød. Den minder om den vi havde indendøre og som satte sig godt til rette på computer adapteren med lukkede nydende øjne. Der var så dejligt lunt. Vi sad naturligvis med benene oppe og vidste ikke rigtig, hvad vi skulle sige til det :-).

    Udenfor synes jeg mus er noget så søde, men indenfor.....

    Nyd din aften
    Birgitte

    SvarSlet
  5. Jammen den er da kær.

    KH Margrethe.

    SvarSlet
  6. jo den er meeeeget kær, men jeg synes også at de er sødest udenfor :-)

    SvarSlet
  7. Nårh hvor er den bare nusser. I øjeblikket har vi besøg af en monster edderkop. Den er nok fem centimeter med benene, og når den løber henover gulvet larmer det. Naturens vilde dyr skal også være her.

    Ha' nu en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  8. Ja bare den bliver der, er den meget sød. Jeg fandt en død mus i min have i går, jeg tror den havde været i munden på en hund den lille stakkel :o)

    SvarSlet
  9. Nåe... hvor er den søøøøød :-D
    Jeg ved godt det ikke er så smart, at have mus indenfor. Men hold op de er kære de små. Mit hjerte bliver som smør når jeg ser/møder dyr. Dog har jeg det som din datter, edderkopper er IKKE mit favoritdyr, ej heller kryb.

    SvarSlet
  10. Det er da en herlig billedserie og tænk, at den ikke var mere bange! Ude godt - inde dårligt!
    Kan godt forstå den bor hos dig i haven, du fordrer jo også fugle, der er altid noget der ryger ved siden af!
    Ja jeg har altså en edderkop (stor en) i min udestue. Der har den boet i mange år og hjulpet mig med at fange fluer og andet godt! Der må den gerne bo men IKKE indenfor, så bliver de losset ud i haven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha Bente... jeg er flad af grin :-D De må dælme være store jeres edderkopper siden du lige frem kan losse dem ud i haven :-D)))

      Slet
  11. HADER mus ... men på billeder er de ok ;0)

    SvarSlet
  12. Nej, jeg kunne simpelthen ikke lade være med at kikke med trods dine advarsler - typisk at være draget af frygten;)
    Og herregud en sød lille mus, jeg håber sandelig ikke at katten har taget den.
    Jeg ville "dø" hvis jeg havde mus på loftet - skræk!!!

    SvarSlet
  13. Altså, de er nuttede i naturen, men bestemt ikke indenfor. Der er jeg desværre også nødt til at servere for dem gennem vinteren.

    SvarSlet
  14. Nååååååå, hvor ER den sød. Du er da en værre heks sådan at tage livet af så sødt et lille væsen! Fy! Jeg har også mus i haven, de graver i mine potter med løg og i mine bede, men pyt. Det går nok. Jeg har endnu ikke set dem i år. Kun deres ..... huller i jorden. Men jeg ser en enkelt eller to hver sommer. De kommer og mæsker sig i det foder, som fuglene med dårlige spisemanerer har tabt.

    Ved forresten at Lisbeth er hunderæd for mus. Hahahahhaa.

    SvarSlet
  15. Nuser er nok ikke lige det første ord jeg ville bruge om det lille kræ. Jeg holdt ud hele indlægget igennem, men må nok sige at jeg stadigvæk ikke kan lide mus.

    SvarSlet
  16. Jeg har nu ingen problemer med mus kun når de har spist alle mine tulipanløg, for dem elsker de åbenbart meget højt. og så vil jeg hellere ikke have dem inde,men ude må de gerne være når bare de ikke spiser mine løg.Den så nu vældig sød og noget uerfaren ud.

    SvarSlet
  17. Søde billeder! Jeg kan vældig godt li mus - udenfor. Jeg blev selv overrasket af en mosegris forleden, der pludselig stak hovedet ud fra under træterrassen lige ved siden af min spade - " Hvem er det der forstyrrer min hyggelige bolig" - så den ud til at tænke! Mærkeligt den har overlevet, da jeg har to hunde der jager og spiser både mus og mosegrise.

    SvarSlet
  18. Nååååhhhhhh den er da nuttet, jeg vil 10 gange hellere ha' mus end store edderkopper, altså ude i haven.
    For et par år siden havde vi rotter under stue gulvet, DET VAR KLAMT !

    SvarSlet
  19. Ja, jeg er helt enig med de andre, hvor er den bare nuser :-) Med de kuglerunde sorte øjne... ah.
    Men jeg kan også sagtens synes at de er søde, for mine bliver udenfor. Eller indenfor hos kaninerne, rettere. Men de lever fint sammen, og sover sammen om vinteren :-)
    Indendørs ville de også få fælder eller gift her, sådan er det bare.

    SvarSlet
  20. Tænk at jeg skulle sige det om en mus......men jo igennem din linse så er den da ikke til at stå fro ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  21. Nuser? Den er helt vild nuser :O)
    Jeg havde et år en mus i haven der løb i pendulfart fra et hul mellem to sten og over under foderbrættet for at hente foder, og jeg ku stå i køkkenvinduet og se det hele. Derude gjorde den jo ingen skade, så den fik lov at blive :o)
    Men kommer de indenfor, ja så klapper fælden altså...

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  22. Gode billeder.
    Jeg kan godt li` mus, bare de bliver udenfor. Ja Jeg har endda haft hvide mus i et akvarium for mange år siden.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
  23. Hi, hi, godt indlæg og skønne billeder :-) De er nu søde, de mus. Det er langt værre med ROTTER!!!

    Rigtig god påske :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  24. De er altså også søde. Da vi lige var flyttet herud på landet, gav jeg manden strenge ordrer på at fange dem i kasse-fælder, så de kunne sættes fri igen..... meeeen, mus har jo så en ret god stedsans, og det var i øvrigt også lidt for bøvlet. Så nu smækker fælden af og til... gift er der ikke tale om, da vi har hund og kat. Og nogle gange finder vi en druknet mus i en af hestenes vandspande... men indenfor er der heldigvis ved at være styr på dem!!

    SvarSlet
  25. Ja de er søte på avstand:) Jeg hadde en i gardinstanga for ei stund siden... Men fikk reddet den ut:) Ha en masse god helg og takk for hilsen hos meg:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...